[13 червня 2017:]
Чому
я так люблю візантійський монодійний розспів, старий галицький ірмологійний розспів, григоріанський хорал в інтерпретації Марселя Переса, чому це для мене музика музик, пісня пісень?
Дочитуючи лемівський «Голос Неба»,
гостріше розумію те, що знав: бо це музика, співмірна космосові, співмірна
таємницям Усесвіту. Дуже людська, дуже про людину тут-і-тепер, але й дуже
космічна. Пісня космічних човнів. Не зрозуміє того той, хто не чарувався в
дитинстві глибиною зоряного неба – особливо по селах, де мало електричного освітлення,
і зорі церемонійно-царственно вражають своєю величчю, коли батько вперше
тобі про них промовляє, і ти відчуваєш те, що ще не можеш виразити
словесно, але потім знайдеш, знайдеш у Писанні, у піснеписців: БЕЗОДНЯ
БЕЗОДНЮ ПРИЗИВАЄ!
Я співаю щось із цих космічних
розспівів майже на кожній службі, навіть вельми повсякденній, мабуть, ще й
тому, що вже в 10 років пробував писати фантастичні повісті, придумав ім'я
міжзоряної мандрівниці – Ніктеоли, що діяла десь там, серед
предива-прядива зірок. Так, я потім довго, часом дуже навпомацки, дуже
збиваючись на манівці, шукав відповіді – а про що ж сяють зорі? а про Кого
ж безмовно промовляють паче ума і словесе? І – так, я прихильник і любитель
– з тих же особистих причин – усіього цього містично-неоплатонівського
пласту, всіх цих Ареопагітиків і паламізмів, так, я нічого кращого,
красивішого, мудрішого не знайшов. Немає нічого мудрішого над Православ'я,
і не треба мислити його одразу конфесійно-закрито, бо всі люди, що
прагнуть неба на землі у всіх конфесіях – православні, всі, хто поставив
намет віри на цьому безмірному: безодня безодню призиває!
Немає коментарів:
Дописати коментар