середу, 12 липня 2017 р.

«МЕТЕОРА» (2012)

[Нотатка від 28 травня 2017]

Один з найцікавіших фільмів – під багатьма оглядами, – які останньо я подивився. Раджу всім небайдужим до візантійської, поствізантійської, грецької і постгрецької, монашої і постмонашої культури, духовости, образности і т. д. [...] Фільм важливіший образно, ніж мовно. Та й сюжет віковічний: закохалися монах і монахиня. Добре, що навзаєм. :) А далі – як розвинулася їхня духовість. Якщо хтось вразливий на «образу віруючих почуттів» – краще не дивіться. Мені дуже сподобався... Але я про нього писатиму ще окремо.

[Нотатка від 29 травня 2017]

Отже: на тлі багатьох фільмів на, так би мовити, церковну тематику «Метеора» Спіроса Статулопулоса (2012) вирізняється високим класом і відсутністю дешево-карикатурного зображення церковно-монастирського життя. Якраз образи монашого подвигу там нема. Це фільм про пристрасть, про її владність. І пристрасть показана - як на мене - світло. Може, то тільки я так відчуваю-прочитую, але я вбачаю в цьому фільмі не стільки питання: монашество чи любовна пристрасть, скільки іконічне зображення і одного, і другої. Без дешевого засудження/відкинення монашества (як у фільмі «Грек Зорба»), але й без демонізації пристрасти. Тут: якщо вже паденіє, то ко спасенію.

Фільм більш образний, ніж сюжетний. Цю образність прегарно підкреслює чудова іконічна анімація, вплетена у стрічку багатьма сценами. ...І гарна музика...

В нашому світі, пересиченому сексом, де ця сфера людського життя стала буденністю і нудьгою, мабуть – парадоксально – секс на тлі монашої аскези повертає собі свій первісний вогненний вінець

Нижче мої скріншоти:

Немає коментарів:

Дописати коментар