пʼятниця, 21 серпня 2020 р.

ΤΑ ΕΓΚΩΜΙΑ – «ПОХВАЛИ»: МІЙ СТАРИЙ ЗБІРНИК ПІСНЕСПІВІВ ВЕЧІРНІ ТА УТРЕНІ УСПЕННЯ, ЗРОБЛЕНИЙ ДЛЯ УНІВСЬКОЇ ЛАВРИ 2007 РОКУ

У 2006 та 2007 роках я керував монашим хором в Унівській Свято-Успенській лаврі на свято Успення Пресв. Богородиці, що практично завжди пов’язується в цьому монастирі з великою прощею. То була і велика праця, і велика насолода. Про керівництво хором мене просив тодішній ігумен Венедикт (Алексійчук), тепер єпископ у США. Власне, 2007 року я вирішив підготувати до свята повніший збірник піснеспівів, але загруз у морі версій, тож вечірня тут представлена набагато повніше, ніж утреня. Взагалі, багато в чому збірник застарів (як на мене): тексти я перекладав – ще десь 2004 року! – більше дивлячись у церковнослов’янський текст, ніж у грецький первотвір. Тепер це вже для мене неможливо. Тепер є також повний переклад Псалтиря, тож стихи до стихир теж «трансляторно застаріли». Саме Успення Богородиці тут подано тільки у версії з «Похвалами» – величаннями, які є серпневим дзеркалом Єрусалимської Утрені. Тобто немає «звичайного порядку» стихир. Однак усе-таки збірник далі зберігає для мене вартість, не тільки як спогад. Я й досі ним користуюся. Успення майже завжди випадає мені на відпустку, а в відпустці я займаюся з 2011 р. іншими співами (латинськими). Наразі на прохання МТ виставляю цей старий збірник. Ось він.

Немає коментарів:

Дописати коментар