пʼятницю, 12 лютого 2016 р.

К'РІСТОС П'АР'АЦ Т'АҐАВОРН

Щоб нарешті зробити цей прекрасний вірменський таг Стрітення, я мусів провести таке собі мікродослідження. Довгий час я думав, що маю тільки першу частину тагу, мелізматичну. Що ж, буває так, що годі розгребти всі зібрані матеріали... Оту першу частину я знав віддавна, по суті, від самих початків нашого хору «Сагмос», бо від самих тих початків мав книжку «Гок'евор ерґер» («Духовні піснеспіви») з Вірменії. З року в рік я виконував на «вірменське» Стрітення 14 лютого тільки її.

Набагато пізніше, десь два роки тому, я виявив оце чудове виконання тагу жіночим хором, який діє при славетному Ґегардському монастирі. Тут заспівано не все, це зразки мелодії для двох частин:


Постановивши цього року довести справу до кінця (скільки ж їх у мене - отих не доведених, що чекають свого часу, свого «року»!), спершу я знайшов у себе ще одну версію цілого тагу, яку насправді теж мав віддавна - обробку Вардана Сарґсяна. Однак версія ґегардських церковних хористок мені сподобалася набагато більше, я хотів співати саме її.

Врешті-решт, іще одну преважливу версію я виявив у ташчянівській книзі піснеспівів Патараґу, яку привіз із Вірменії в жовтні 2012 року. Переглянувши всі версії, розібравшись, який має бути перехід між проміжними частинами, а який - кінець усього тагу, я зробив його майже повністю, лише з деякими скороченнями. Адже цього 2016 року Стрітення у Вірменській Церкві випадає на неділю. Тут PDF файл із нотами, а тут - із вірменським текстом тагу.

Немає коментарів:

Дописати коментар